[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Sposoby na długie wybiegania: Jak zbudować wytrzymałość?

Jest wiele powodów, dla których warto robić tzw. długie wybiegania, czyli spokojne pokonywanie największej ilości kilometrów w tygodniu. Nie trzeba od razu biegać maratonów – długi dystans to po prostu każdy dłuższy niż ten, który udało Ci się przebiec w ostatnich 3 tygodniach.

Długie wybiegania kryzys fot. Maridav/ shutterstock.com

Długie wybiegania budują wytrzymałość, spalają tłuszcz i dają poczucie pewności siebie. Jak to jednak czasami bywa, podczas próby zwiększenia dystansu możesz napotkać na różne przeszkody, które mogą Ci utrudnić lub wręcz uniemożliwić taki bieg.

Oto wskazówki, co zrobić, aby ich uniknąć – podzieliliśmy je według najpowszechniejszych trudności, które stają biegaczom na drodze do upragnionego wyniku.

REKLAMA

Zmęczenie: Zwolnij tempo. Oszczędzaj energię, rób sobie częstsze i dłuższe przerwy na marsz. Na przykład: 3 minuty biegu – 30 sekund marszu lub proporcjonalnie: 1 minuta biegu – 1 minuta marszu. Gdy biegasz ponad godzinę, wrzuć w siebie co 30 minut około 100 kcal, by zachować energię na tym samym poziomie.

Znużenie: Umów się na trening ze znajomymi, włącz energiczną muzykę lub spróbuj zagrać w grę mentalną. Np. możesz liczyć swoje kroki co kilka minut, by utrzymać równomierne tempo, albo wymieniać państwa, po kolei od A do Z.

Niepewność: Często początkującym biegaczom towarzyszy niepokój przy wyznaczaniu nowego, dłuższego dystansu. Porzuć negatywne myśli na rzecz tych, które Cię zmobilizują, np.: „Jestem silny”, „Dam radę”. Zrób wszystko, by osiągnąć wyznaczony cel.

Brak motywacji: Nieodpowiednia trasa może być frustrująca, zwłaszcza jeżeli naprawdę wydłużasz sobie dystans. Połącz bieg z marszem, który może być częstszy, dłuższy i wolniejszy niż zwykle. Jeżeli przebiegniesz zamierzony dystans, wyznacz sobie nagrodę, np. lampkę wina lub dobry film. Ważne, aby nagroda została „wręczona” od razu po biegu.

Głód, pragnienie, upał: Proste przygotowania pomogą Ci radzić sobie z takimi problemami. Ustal sobie taką trasę, aby móc systematycznie napełniać butelkę izotonikiem. Do saszetki na biodrach lub kieszonki w spodenkach wrzuć żele energetyczne. Podczas upału warto także schłodzić sobie głowę co 10-15 minut.

RW 06/2013  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij