[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Stretching biegacza. Ćwiczenia rozciągające nogi i biodra

Ciało człowieka źle znosi długie utrzymywanie go w pozycji siedzącej. Oprócz kręgosłupa podczas siedzenia mocno obrywają też nogi i biodra. Wystarczy jednak zainwestować tylko 10 minut dziennie w rozciąganie, by Twoje nogi zawsze były gotowe do następnego treningu.

Ćwiczenia rozciągające fot. Mitch Mandel 2014

Jednym z najczęstszych problemów biegaczy są za mocno spięte mięśnie dolnych partii ciała, czyli nóg i obręczy biodrowej. Np. słabo rozciągnięte zginacze biodra sprawiają, że Twoja miednica wysuwa się do przodu i powoduje obciążenie mięśni okolicy lędźwiowej oraz tyłu uda. Właśnie te mięśnie łączą Twój kręgosłup i miednicę z kością udową i bardzo źle znoszą długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej.

Jeśli więc pracujesz głównie przy komputerze, tych kilka ćwiczeń rozciągających pomoże Ci utrzymać odpowiednią elastyczność i uniknąć kontuzji. Wykonuj te ćwiczenia po każdym biegu, kiedy Twoje mięśnie są rozgrzane. W każdej pozycji wytrzymaj co najmniej 30 sekund.

REKLAMA

Tancerz

fot. Mitch Mandel 2014

Stań na lewej nodze i przyciągnij prawą stopę do pośladków. Pochyl się do przodu i wyciągnij lewą rękę w górę.

Piesek z uniesioną nogą

fot. Mitch Mandel 2014

Podeprzyj się na wyprostowanych ramionach i nogach. Unieś jedną nogę tak, by była w jednej linii z tułowiem.

Odwrócony piesek

fot. Mitch Mandel 2014

Z pozycji pieska odwróć się tak, żeby brzuch był na górze. Wyciągnij jedną rękę. Wróć do pozycji wyjściowej.

Wykrok

fot. Mitch Mandel 2014

Stań w głębokim wykroku. Dociskaj piętę nogi zakrocznej w stronę podłogi. Rękę po stronie zakrocznej wyciągnij w górę.

Wykrok na kolanie

fot. Mitch Mandel 2014

W wykroku przyklęknij na kolanie nogi zakrocznej. Unieś stopę nogi zakrocznej i przytrzymaj ją dłonią.

Kołyska

fot. Mitch Mandel 2014

Połóż się na brzuchu. Ugnij nogi w kolanach i przyciągnij stopy do pośladków. Złap dłońmi obie stopy. Wytrzymaj 30 s.

UWAGA! Jeżeli nie chcesz nabawić się kontuzji, nigdy nie rób tych ćwiczeń, gdy nie jesteś rozgrzany. Wykonywanie, zwłaszcza dynamiczne, ćwiczeń rozciągających bez rozgrzewki może się skończyć naciągnięciem lub wręcz naderwaniem mięśnia.

RW 01-02/2012

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij