[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Trening od podstaw: 4 ćwiczenia wzmacniające stopy

Nawet najnowsze modele butów nie zapobiegną zapaleniu rozcięgna podeszwowego lub problemom ze ścięgnem Achillesa. Stopom raczej rzadko poświęcamy swoją uwagę, częściej skupiając się na udach i łydkach. Wypróbuj poniższe ćwiczenia - zabezpieczą Cię one przed kontuzjami.

Trening stóp fot. Mitch Mandell

Wyginaj śmiało… podeszwę

Zwiększaj elastyczność łuku stopy i uwolnij się od bólu.

Usiądź tak ładnie, jak pani na zdjęciu. Złap palce prawej stopy i odciągnij do tyłu, naciągając rozcięgno podeszwowe. Policz do 10 i po 10 powtórzeniach, zmień nogi. Ćwicz po bieganiu.

REKLAMA

Trening stóp fot. Mitch Mandell

Łydka na tapecie

Zapobiega bólom stóp i pięt.

Stań przodem do ściany, jak na zdjęciu wyżej. Pięty trzymaj na podłodze i delikatnie obróć kolano z godziny 12 na 1. Pochyl się lekko, aż poczujesz rozciąganie w górnej części łydki. Po 30 sekundach zmień nogi. Dolny odcinek podudzia rozciągniesz w podobny sposób, ale z lekko ugiętymi kolanami. Nie zapominaj o tym ćwiczeniu po bieganiu.

Trening stóp fot. Mitch Mandell

Szeroka gama

Uruchomienie palców stóp poprawia utrzymywanie równowagi i ułatwia przetaczanie stopy w pełnym zakresie ruchu.

Siedząc, umieść gumkę recepturkę wokół palców i rozszerzaj je przeciw oporowi (jeśli jest za mały, dołóż kolejną gumkę). Utrzymaj rozciągnięte palce przez 5 s. Powtarzaj 10 razy na każdą stopę. Staraj się ćwiczyć 3 razy w tygodniu, np. przed telewizorem.

Trening stóp fot. Mitch Mandell

Falowanie i spadanie

Wzmacnia mięśnie łydki i mobilizuje ścięgna przebiegające w obrębie stawu skokowego.

Stań na stopniu, opierając na jego krawędzi przodostopie. Unieś w górę pięty, jak przy stawaniu na palcach. Zdejmij jedną stopę z podwyższenia i pomału obniż piętę drugiej nogi poniżej krawędzi stopnia. Powinno to trwać ok. 10 s. Wróć do pozycji wyjściowej. Powtarzaj 10 razy na każda stronę, 3 razy w tygodniu.

Pięta, palce

Te ćwiczenia zmobilizują do działania najdrobniejsze struktury w obrębie stopy i stawu skokowego.

1. Chód na palcach i piętach. Poruszaj się przez minutę z uniesionymi palcami i minutę z piętami w górze.

2. Uścisk stopy. Podnoś bosą stopą z ziemi kamyki, koraliki albo zwijaj rozłożony ręcznik.

3. Niespokojna stopa. Siedząc, unoś i opuszczaj stopy oparte na pięcie.

4. Alfabet. Unieś stopę nad ziemię i, wykorzystując ruchomość stawu skokowego i palców, rysuj w powietrzu litery alfabetu. Zmień stopę.

RW 10/2013

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij