[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Trening siłowy Krystiana Zalewskiego: Ćwiczenia na moc

Krystian Zalewski, reprezentant polski w biegu na 3000 m z przeszkodami, wykonuje trening siłowy dwa razy w tygodniu. Dobrane starannie ćwiczenia siły dynamicznej mają na celu zwiększenie mocy, szczególnie w specyficznych warunkach biegu przeszkodowego.

Krystian Zalewski fot. Agnieszka Szmigiel-Wiśniewska

Bieg na 3000 metrów z przeszkodami wymaga świetnego przygotowania fizycznego, by po każdym z 35 skoków zniwelować ogromne przeciążenia działające na szkielet i mięśnie zawodnika.

"Przełom w mojej karierze nie wynika tylko z szybszego biegania czy większej liczby kilometrów, ale z wprowadzenia mocnego treningu siłowego i idących z tym w parze zmian w treningu biegowym” – mówi Krystian Zalewski.

Poznaj bliżej sylwetkę polskiego przeszkodowca: Krystian Zalewski i jego kariera z przeszkodami

Zobacz, jak przy pomocy trzech ćwiczeń, jakie wykonuje Krystian Zalewski, zwiększyć swoje szanse na starcie.

REKLAMA

REKLAMA

Krystian Zalewski trening rys. Rodale Images

Półprzysiady z odjazdem do tyłu

Krystian wykonuje to ćwiczenie z ciężarem 50% swojego maksymalnego obciążenia w półprzysiadzie. Po zejściu w dół następuje dynamiczny wyprost połączony z wypchnięciem bioder i – w ostatniej fazie – z cofnięciem stóp.

Liczba powtórzeń: 15-20 na serię. Pamiętaj o znalezieniu wystarczającej przestrzeni w swojej siłowni.

REKLAMA

Krystian Zalewski trening rys. Rodale Images

Rwanie do wypadu

Popularne niegdyś ćwiczenie, wymagające zaangażowania wielu grup mięśniowych. Jeśli nie jesteś w stanie wykonywać go płynnie, lepiej zmniejszyć ciężar i robić mniej powtórzeń (10-12 razy w serii wystarczy na początek w zupełności).

Po wyskoku z półprzysiadu Krystian stara się robić kontrolowany wykrok (raz na jedną, raz na drugą nogę), z jednoczesnym uniesieniem sztangi nad głowę.

REKLAMA

REKLAMA

Krystian Zalewski trening rys. Rodale Images

Wejście na skrzynię z wymachem

Przygotuj sobie stabilną skrzynię o wysokości 50-60 cm. Nie zakładaj na sztangę dużego ciężaru, bo i tu kluczem do dobrego wykonania ćwiczenia jest dynamika. Po wejściu na skrzynię jedną nogą, druga wykonuje wymach do przodu, imitując krok biegowy.

Pamiętaj! Przed tym i pozostałymi ćwiczeniami zrób porządną rozgrzewkę.

RW 08/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij