Trenuj jak zwierzę: 3 ćwiczenia dla biegaczy

Zwierzęta potrafią poruszać się szybciej niż my, dlaczego więc nie spróbować czegoś się od nich nauczyć? Pewnie nie chcesz przekraczać linii mety na czworaka, ale trening w podobnej pozycji, w którym naśladujesz ruchy zwierząt, może poprawić Twoją biegową sylwetkę, zwiększyć siłę i sprawność.

Trenuj jak zwierzę: 3 ćwiczenia dla biegaczy Mitch Mandel
fot. Mitch Mandel

Oto, jak możesz obudzić w sobie zwierzę: każde ćwiczenie wykonuj przez 30 sekund, odpocznij i powtórz od 3 do 6 razy. Postaraj się, by ruchy były płynne i pełen zwierzęcej gracji.

REKLAMA

Krab

Na siłę górnej części ciała

Siądź ze stopami na podłodze i dłońmi opartymi o ziemię za sobą. Unieś biodra (lekko ponad ziemię) i przemieszczaj się do przodu i do tyłu, wykonując ruchy rękoma i nogami będącymi po przeciwnych stronach. Marsz do przodu mocniej angażuje mięśnie dwugłowe uda, a do tyłu mięśnie naramienne i tricepsy.

REKLAMA

REKLAMA

Trenuj jak zwierzę: 3 ćwiczenia dla biegaczy RW
rys. RW

Jaszczurka

Na większą ruchomość w biodrach i siłę pośladków

Z pozycji pompki (dłonie niewiele szerzej niż barki) przemieszczaj się do przodu, pracując naprzemiennie nogami i rękoma. Przy każdym „kroku” rotuj tułów w stronę zginanej nogi. Staraj się cały czas utrzymywać tak niską pozycję, jak to tylko możliwe.

REKLAMA

Trenuj jak zwierzę: 3 ćwiczenia dla biegaczy RW
rys. RW

Niedźwiedź

Na mięśnie korpusu i dolną część ciała

Zacznij od pozycji na czworaka. Oderwij kolana od podłogi. Trzymając napięty core, idź do przodu, wykonując naprzemienne ruchy ramionami i nogami. Ręce trzymaj prawie wyprostowane, a dłonie, kolana i stopy przemieszczaj nisko nad podłogą. Ruszaj się do przodu i do tyłu.

RW 11-12/2019

Zobacz również:
Wbrew pozorom "piątka" to wymagający dystans, więc tylko dobry plan treningowy, uwzględniający bardzo różne jednostki treningowe, pozwoli Ci potem na trasie osiągnąć tempo na miarę Twoich możliwości. Żeby naprawdę szybko pognać do mety biegu na 5 km, musisz się przygotować do startu, realizując każdy trening bardzo poważnie i z poświęceniem.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA