REKLAMA

Trenuj jak zwierzę: 3 ćwiczenia dla biegaczy

Zwierzęta potrafią poruszać się szybciej niż my, dlaczego więc nie spróbować czegoś się od nich nauczyć? Pewnie nie chcesz przekraczać linii mety na czworaka, ale trening w podobnej pozycji, w którym naśladujesz ruchy zwierząt, może poprawić Twoją biegową sylwetkę, zwiększyć siłę i sprawność.

Trenuj jak zwierzę: 3 ćwiczenia dla biegaczy Mitch Mandel
fot. Mitch Mandel

Oto, jak możesz obudzić w sobie zwierzę: każde ćwiczenie wykonuj przez 30 sekund, odpocznij i powtórz od 3 do 6 razy. Postaraj się, by ruchy były płynne i pełen zwierzęcej gracji.

Krab

Na siłę górnej części ciała

Siądź ze stopami na podłodze i dłońmi opartymi o ziemię za sobą. Unieś biodra (lekko ponad ziemię) i przemieszczaj się do przodu i do tyłu, wykonując ruchy rękoma i nogami będącymi po przeciwnych stronach. Marsz do przodu mocniej angażuje mięśnie dwugłowe uda, a do tyłu mięśnie naramienne i tricepsy.

REKLAMA

REKLAMA

Trenuj jak zwierzę: 3 ćwiczenia dla biegaczy RW
rys. RW

Jaszczurka

Na większą ruchomość w biodrach i siłę pośladków

Z pozycji pompki (dłonie niewiele szerzej niż barki) przemieszczaj się do przodu, pracując naprzemiennie nogami i rękoma. Przy każdym „kroku” rotuj tułów w stronę zginanej nogi. Staraj się cały czas utrzymywać tak niską pozycję, jak to tylko możliwe.

REKLAMA

Trenuj jak zwierzę: 3 ćwiczenia dla biegaczy RW
rys. RW

Niedźwiedź

Na mięśnie korpusu i dolną część ciała

Zacznij od pozycji na czworaka. Oderwij kolana od podłogi. Trzymając napięty core, idź do przodu, wykonując naprzemienne ruchy ramionami i nogami. Ręce trzymaj prawie wyprostowane, a dłonie, kolana i stopy przemieszczaj nisko nad podłogą. Ruszaj się do przodu i do tyłu.

RW 11-12/2019

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA