[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Trenuj umysł - biegaj szybciej

Wytrwale trenujesz ciało, aby poprawiać wyniki, a mimo to czujesz, że nie wykorzystujesz całego swego potencjału i możesz wycisnąć z siebie dużo więcej? Trenuj też psychikę - umysł pomoże Ci biec jeszcze szybciej i dalej, kiedy nogi i płuca krzyczą już "stop!".

rys. Fabio Berti 2013/shutterstock.com

Jasne, że bieg powoduje szybsze bicie serca. Ale poza tym pomaga Ci również myśleć, tworzyć i rozwiązywać problemy. Związek między układem krwionośnym a nastrojem to coś więcej niż odczucie - to fakt naukowy. A w tej chwili mamy coraz więcej dowodów na to, że bieganie powoduje też, że jesteś mądrzejszy, łatwiej rozwiązujesz problemy, szukasz powiązań i szybciej myślisz.

W 2003 roku dr Phillip Tomporowski, naukowiec z University of Georgia, ocenił 43 badania dotyczące związku pomiędzy aktywnością fizyczną i zdolnościami umysłowymi. "Krótkoterminowy efekt treningu powoduje, że człowiek koncentruje się i robi mniej błędów podczas podejmowania decyzji" - wyjaśnia uczony.

Ludzie aktywni lepiej sobie radzą z rozwiązywaniem problemów. Tomporowski twierdzi, że odpowiedzialne za to są dopamina i epinefryna. Poziom neurotransmiterów, które poprawiają komunikację pomiędzy kluczowymi częściami mózgu, rośnie podczas wysiłku fizycznego. Osiąga szczytową wartość po około 20 minutach treningu i wraca do zwykłego poziomu krótko po jego zakończeniu. Poziom wydzielania się w mózgu neurotrofin rośnie w czasie ćwiczeń, zwłaszcza w rejonach odpowiedzialnych za naukę, zapamiętywanie i zaawansowane myślenie.

Jedno nie ulega wątpliwości - bieganie poprawia pracę mózgu. Ale działa to też w drugą stronę. Biegacze zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, że umysł odgrywa ogromną rolę w osiąganiu jak najlepszych wyników. Dlatego niektórzy czołowi zawodnicy zatrudniają w tej chwili dwóch trenerów - jednego przygotowującego ciało, a drugiego głowę. Możesz mieć w sobie olbrzymi potencjał, ale nie wykorzystasz go bez treningu umysłu. Oto wskazówki, które pomogą Ci przygotować głowę do rywalizacji.

Przeanalizuj poprzednie starty

Opisuj swoje najlepsze i najgorsze starty. Powinieneś dokładnie wiedzieć, co robiłeś, kiedy pobiegłeś naprawdę dobrze, a co, kiedy poszło Ci kiepsko. Poszukamy prawidłowości, które pokażą, co pomaga, a co przeszkadza w osiąganiu dobrych wyników.

Zaplanuj bieg

Ustalenie minicelów, które możesz zrealizować w trakcie biegu, jak np. podzielenie go na kilka równych odcinków, pomoże w osiągnięciu celu ostatecznego, takiego jak pobicie życiówki. Przebiegnij lub przejedź trasę biegu przed wyścigiem, by znaleźć punkty orientacyjne, które można wykorzystać (np. "kiedy dobiegnę do placu zabaw, zwiększę tempo").

1 2
STRONA 1 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij