[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Utrzymaj motywację do biegania, stawiaj cele pośrednie

Zanim zagrasz w finale o największą stawkę, każdego dnia rozgrywaj spotkania eliminacyjne. Traktuj treningi jak małe zawody, a Twoja forma stopniowo będzie rosła. W ten sposób do pierwszej ligi dobiegniesz bez kontuzji i z ciągłym apetytem na nowe wyzwania.

Mini sukcesy fot. Mitch Mandell 2015

Biegacz z żyłką sportowca od takiego rekreacyjnego różni się tym, że stawia sobie wyzwania – np. przebiec maraton, pokonać 2 h w półmaratonie itd. Wiosna i początek sezonu biegowego to najlepszy moment, żeby odkurzyć postanowienia noworoczne.

Aby znowu nie poszły szybko w odstawkę, zbuduj drabinkę z mniejszych celów. Podzielenie głównego zadania na etapy – dzienne, tygodniowe i miesięczne – daje możliwość ciągłej kontroli, czy jesteś na dobrej drodze do ostatecznego sukcesu. Poza tym częściej możesz święcić triumfy. A wiadomo, że trudno się znudzić wygrywaniem.

REKLAMA

Wyzwanie na każdy bieg

  • Zostań rutyniarzem. Niech bieganie będzie obowiązkowym punktem dnia obok szczotkowania zębów. Wyznacz porę dnia, o której zawsze będziesz biegać, ulubioną trasę i ciuchy.
  • Zostaw małą furtkę. Ustaw sobie margines – około 10 minut na końcu treningu. Jeżeli będziesz dobrze się czuł, wykonasz mocniejszy akcent (np. sprinty) lub pobiegniesz kawałek dalej; jeżeli gorzej, szybciej skończysz.

Wyzwanie na każdy tydzień

  • Dąż do 3 x 30. Celuj w trzy treningi w tygodniu: tyle ruchu pozytywnie wpłynie na Twoją kondycję i wyniki. Na początku nie skupiaj się tak bardzo na intensywności ćwiczeń – ważne, żeby w ogóle wychodzić i biegać przez około 30 minut.
  • Dodaj specjalizację. Jak poczujesz się pewniej, biegi pokonywane w jednostajnym tempie zastąp specjalizacją – np. we wtorki rób podbiegi, a w czwartki podkręć nieco tempo wykonując np. bieg progresywny. Pamiętaj, żeby jeden dzień zostawić luźniejszy.

Wyzwanie na każdy miesiąc

  • Nabij licznik. Wydłuż łączny dystans swoich biegów lub samych długich wybiegań w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Nie ma nic bardziej wzmacniającego niż przekraczanie bariery wytrzymałości.
  • Zapisz się na zawody. Zaplanuj w każdym miesiącu start. Pozytywne wibracje zawodów nastroją Cię do kolejnych treningów.

RW 04/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij