[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Wzmocnienie mięśni i stawów: trening siłowy bez pośpiechu

Chcesz biegać bez kontuzji? Nie spiesz się na siłowni. Badania San Jorge University in Spain udowodniły, że biegacze wyraźnie wzmocnili się już po 6 tygodniach treningu ekscentrycznego. Przekonaj się, że ćwicząc wolniej, szybciej dotrzesz do celu.

Trening siłowy bez pośpiechu Rąbanie drewna z piłką lekarską (fot. Matt Rainey).

Postępując według tej metody, należy zwolnić w fazie ruchu, w której trenowane mięśnie się wydłużają (ich przyczepy oddalają się od siebie). To większe wyzwanie dla mięśni, ale według autorów badań dzięki temu stają się bardziej odporne i zyskują większą moc.

Warto sprawdzić: wykonaj te 5 ćwiczeń jako obwód, odpocznij i powtórz. W sumie zrób 3 takie rundy, starając się robić jak najkrótsze przerwy między ćwiczeniami i seriami.

Powtarzaj ten 20-minutowy trening 2 razy w tygodniu w dni wolne od cięższych treningów biegowych.

Zobacz też: Ćwiczenia siłowe dla biegacza: Jak trenować z ciężarami?

Rąbanie drewna z piłką lekarską

Zejdź do półprzysiadu i przenieś piłkę z boku prawego kolana. Prostując się, przenieś ręce z obciążeniem po skosie nad lewy bark. Powtarzaj, poruszając się wolno w obu kierunkach. Wykonaj 6-12 powtórzeń i zmień stronę.

REKLAMA

Trening siłowy bez pośpiechu Martwy ciąg (fot. Matt Rainey).

Martwy ciąg

Stań, trzymając w dłoniach ciężarki, sztangę lub sam gryf. Pochyl wyprostowany tułów, aż hantle znajdą się tuż pod kolanami. Powoli wyprostuj się, zatrzymaj na chwilę i znów opuść ciężar. I tak 6-12 razy.

Trening siłowy bez pośpiechu Mostek na jednej nodze  (fot. Matt Rainey).

Mostek na jednej nodze

Połóż się na plecach, oprzyj stopy płasko. Wyprostuj prawe kolano. Unoś i powoli opuszczaj biodra, zatrzymując je na moment w górze. Powtórz 6-12 razy i zamień nogi.

RW 10/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij