[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Pływanie zamiast biegania: zima na basenie

Pływanie pozwala nie tylko zbudować zimą formę na wiosnę, ale także daje odpocząć Twoim stawom. Co więcej, pokonywanie kolejnych długości basenu może być zimą bardziej pociągające niż bieg. Wykorzystaj trening na basenie, by wiosną być szybszym na trasie.

Pływanie fot. Mario Savoia 2015/shutterstock.com

Basen to doskonałe uzupełnienie treningu biegowego, a czasem nawet jego ekwiwalent. Piękno pływania polega na tym, że pozwala budować wytrzymałość aerobową przy jednoczesnym wzmacnianiu prawie wszystkich Twoich mięśni. Wszystkie style poprawiają siłę mięśni górnej części ciała i korpusu, co jest ważne szczególnie dla tych, którzy unikają treningu siłowego. W dodatku poprawiasz kondycję, pozwalając odpocząć swoim stawom, które mogą mieć już dość ciągłego amortyzowania uderzeń stopy o asfalt czy o parkowe ścieżki.

Pływanie jest dla całego organizmu jak masaż, przez co na drugi dzień po ciężkim treningu lub starcie w zawodach poleca się biegaczom właśnie pływanie. Jest też rewelacyjne jako środek zastępczy w budowaniu formy, kiedy przez kontuzję nie możesz normalnie trenować

Oprócz powyższego, poprawia wydolność układu krążenia. W dodatku dajesz odetchnąć stawom, które ostro pracowały przy bieganiu podczas cieplejszych miesięcy.

Pływanie na kontuzje

Pływanie jest też pomocne w przypadku kontuzji. Często, kiedy nie możesz biegać, jeździć na rowerze czy korzystać z trenażera, spokojnie możesz wskoczyć do wody.

"Przy budowaniu wytrzymałości ważny jest dystans – radzi Paweł Słomiński, trener wielu znakomitych pływaków, szkoleniowiec kadry narodowej i członek zarządu Polskiego Związku Pływackiego. - Można pływać z umiarkowaną prędkością, ale bez przerw na końcu basenu".

Zobacz też: Trening uzupełniający biegacza. Bieganie a inne sporty

Szybki kraul

Patenty na to, by pokonać basen prawie tak szybko, jak Michael Phelps

Wydłużaj ruch. Po zanurzeniu ręki wyciągaj ramiona tak daleko, jak to możliwe. Dzięki temu wydłużasz fazę ciągnięcia i przedłużasz fazę ślizgu w wodzie.

Łokieć do góry. To podstawowa zasada dobrego kraula – łokieć jest zawsze powyżej dłoni, zarówno w wodzie, jak i ponad nią. To przedramię jest główną śrubą napędową, a nie dłoń.

Bez chlapania. Przy nabieraniu oddechu głowę skręcaj lekko w bok. Gwałtowne ruchy pogarszają ułożenie ciała i zwiększają opór wody. Wkładaj dłoń precyzyjnie – im mniejszy rozprysk, tym lepiej.

RW 01/2009, 01-02/2010

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij