[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

TRENING - MARATON

Jak przygotować się do startu w maratonie? Jak trenować, żeby zbudować wytrzymałość niezbędną do pokonania tego dystansu oraz szybkość, która pozwoli na mecie cieszyć się z dobrego wyniku? Jak przygotować psychikę na wyzwania, które czekają maratończyka na trasie, szczególnie na ostatnich kilometrach maratonu, kiedy mięśnie i płuca zaczynają odmawiać posłuszeństwa?

Przygotowania do maratonu to poważna sprawa i wymagają poważnego podejścia do treningu – szczególnie jeśli zależy Ci nie tylko na ukończeniu biegu, ale na zrobieniu w nim dobrego czasu. W tym dziale naszego serwisu zgromadziliśmy informacje niezbędne do tego, by start na królewskim dystansie poszedł po Twojej myśli - czy będzie to Twój debiut w takich zawodach, czy bieg, w którym spróbujesz poprawić swoją życiówkę.

Wiele z zebranych w tym dziale artykułów to gotowe plany treningowe zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych biegaczy, wśród nich najbardziej popularne 16-tygodniowe programy treningowe. Dzięki nim biegowi nowicjusze przygotują się do pokonania 42,195 km w komfortowym tempie, wykorzystując np. słynną metodę marszobiegu Gallowaya, a bardziej doświadczeni będą mogli powalczyć nawet o złamanie czterech, a nawet trzech godzin na tym dystansie. Nasz generator treningu pomoże każdemu dopasować odpowiedni plan treningowy do swoich celów i możliwości.

O fachowe porady dla maratończyków poprosiliśmy wielu profesjonalnych trenerów oraz biegaczy z elity. Dzięki wiedzy, którą się z nami podzielili, znajdziesz tutaj również wskazówki, jak radzić sobie z kryzysami na trasie, jak uniknąć zderzenia ze „ścianą”, jak stosować tapering w ostatnich dniach przed startem oraz jak taktycznie rozegrać cały maraton, ustalając właściwe dla siebie tempo oraz odpowiednią strategię na poszczególne etapy biegu. Dowiesz się ponadto, jak powinna wyglądać dieta maratończyka , jakie ćwiczenia wzmacniające warto wpleść w swój trening, jak optymalnie wykorzystać okres przygotowawczy do sezonu i jak pracować nad szybkością na bieżni lekkoatletycznej.

Runner's World poleca:

Plan treningowy do maratonu: biegasz 3 razy w tygodniu

Plan treningowy na pierwszy maraton

Metoda Gallowaya: marszobiegiem od 5 km po maraton

Plany treningowe na maraton: generator treningu

Trening do maratonu: jak złamać 4 godziny [PLAN]

Projekt: maraton. Twój plan na 42,195 km

 

1 2
STRONA 1 z 2
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij