[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

10 sposobów na radzenie sobie z bólem

Powiedzmy sobie prawdę w oczy: długie bieganie oznacza wysiłek, zmęczenie, a nawet ból. I chociaż mówią, że cierpienie uszlachetnia, to nie musisz się z nim tak zupełnie godzić. Oto 10 punktów zapalnych i 10 sposobów na ugaszenie bólu.

Kiedy atakuje ból, trzeba z nim walczyć. I próbować go pokonać - branie jeńców nie wchodzi w grę. (rys. Mark Matcho)

1. Glątwa

Czujesz: Twój mózg spowija mgła, masz zawroty głowy.

Dlaczego: Dopadła Cię hipoglikemia; wątrobie zabrakło glikogenu i nie potrafi utrzymać odpowiedniego poziomu glukozy we krwi.

Sposób: Zjedz coś lub wypij słodki napój. W ramach bonusu zmniejszy się też odczuwanie bólu.

2. Odwodnienie

Czujesz: Dyszysz jak lokomotywa, w ustach masz Saharę, a serce bije Ci coraz szybciej.

Dlaczego: Proste jak drut - straciłeś za dużo wody.

Sposób: Pij! Najlepiej wodę, ale jeśli masz ochotę na coś innego - pij, co chcesz. Ale nie w litrami naraz, bo możesz doprowadzić do zatrucia wodą, które może spowodować hiponatremię, czyli śmiertelnie groźne obniżenie się poziomu sodu we krwi.

3. Pożar w mięśniach

Czujesz: Mięśnie pieką, jakby płonął w nich ogień.

Dlaczego: Teoretycznie wszedłeś w fazę wysiłku beztlenowego, ale wielu uczonych skłania się raczej ku tezie, że to Twój mózg ostrzega Cię przed przekroczeniem granic fizjologicznych i daje sygnał do zwolnienia.

Sposób: Lepiej zwolnij, bo inaczej będzie po balu.

4. Kolka

Czujesz: Przeszywający ból pod żebrami.

Dlaczego: Hipotez jest tysiąc. Najczęściej uważa się, że jest to skurcz przepony.

Sposób: Oddychaj przeponą, wypychając brzuch przy wdechu i wciągając go przy wydechu.

1 2
STRONA 1 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij