[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

5 ćwiczeń, które wykonasz w pracy: trening siedzących w biurze

Krzesło nie jest przyjacielem biegacza. Kiedy siedzisz na nim przez kilka godzin w ciągu dnia, zamienia się wręcz w narzędzie tortur dla mięśni. Oderwij się na kilka chwil i rozruszaj. Spróbuj tych prostych ćwiczeń. Nie martw się spojrzeniami kolegów z pracy – przyzwyczają się.

Ćwiczenia dla pracowników - Pompowanie kostki Gumowa taśma do ćwiczeń do sprzęt treningowy, który zabierzesz dosłownie wszędzie -  dzięki temu pompowanie kostki wykonasz w trakcie 5 minutowej przerwy między telefonami (fot. Mitch Mandell 2015).

Po 8 godzinach siedzenia przy komputerze czujesz, że Twoje mięśnie są ścierpnięte do granic i w niczym nie przypominają napędu, który nosi Cię po kolejne życiówki. Są ociężałe i zmęczone, choć nieużywane przez te kilka godzin. Najprostszą receptą na to jest ruszenie się co jakiś czas.

Jak potrzebujesz więcej argumentów, przeczytaj dlaczego trzeba odrywać się od krzesła: Czy siedzenie jest groźne jak palenie?

W rozruszaniu mięśni pomogą Ci te ćwiczenia. Możesz je zrobić w przerwie w pracy lub dodać do Twoich ćwiczeń wzmacniających. Rób wtedy 3 serie po 30 powtórzeń najlepiej 3 razy w tygodniu.

Pompowanie kostki

Wzmacnia i rozciąga mięśnie wzdłuż goleni.

Owiń taśmę wokół stopy. Powoli ruszaj palcami stóp do siebie i od siebie. Ćwiczenie możesz też  wykonywać bez taśmy.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia dla rpacowników biura - Unoszenie nogi Unoszenie nogi przy biurku (fot. Mitch Mandell).

Unoszenie nogi

Siedzenie to poddanie się grawitacji. To ćwiczenie wzmocni Twoje nogi i mięśnie korpusu, które pomagają utrzymać prostą sylwetkę.

Oprzyj się przedramionami o stół. Unieś jedną nogę do tyłu (do kąta około 45 stopni), napinając mięśnie pośladków. Powoli wróć do pozycji startowej.

REKLAMA

Ćwiczenia dla rpacowników biura - Ściskanie piłki Ściskanie piłki (fot. Mitch Mandell).

Ściskanie piłki

Godziny za biurkiem mogą mieć wpływ na pojawienie się “kolana biegacza”. Ten ruch pomaga w utrzymaniu prawidłowej pracy tego stawu.

Siedząc na krześle, ściśnij kolanami małą piłkę. Nie puszczając jej, wyprostuj jedno kolano i wytrzymaj chwilę w tej pozycji, zanim opuścisz nogę na podłogę.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia dla rpacowników biura - Skręty tułowia Skręty tułowia (fot. Mitch Mandell).

Skręty tułowia

To ćwiczenie wzmacnia mięśnie wzdłuż kręgosłupa.

Stań i wyprostuj przed sobą ramiona. Skręcaj tułów w lewo i w prawo.

RW 04/2013  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij