[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

5 ćwiczeń, które wykonasz w pracy: trening siedzących w biurze

Krzesło nie jest przyjacielem biegacza. Kiedy siedzisz na nim przez kilka godzin w ciągu dnia, zamienia się wręcz w narzędzie tortur dla mięśni. Oderwij się na kilka chwil i rozruszaj. Spróbuj tych prostych ćwiczeń. Nie martw się spojrzeniami kolegów z pracy – przyzwyczają się.

Ćwiczenia dla pracowników - Pompowanie kostki Gumowa taśma do ćwiczeń do sprzęt treningowy, który zabierzesz dosłownie wszędzie -  dzięki temu pompowanie kostki wykonasz w trakcie 5 minutowej przerwy między telefonami (fot. Mitch Mandell 2015).

Po 8 godzinach siedzenia przy komputerze czujesz, że Twoje mięśnie są ścierpnięte do granic i w niczym nie przypominają napędu, który nosi Cię po kolejne życiówki. Są ociężałe i zmęczone, choć nieużywane przez te kilka godzin. Najprostszą receptą na to jest ruszenie się co jakiś czas.

Jak potrzebujesz więcej argumentów, przeczytaj dlaczego trzeba odrywać się od krzesła: Czy siedzenie jest groźne jak palenie?

W rozruszaniu mięśni pomogą Ci te ćwiczenia. Możesz je zrobić w przerwie w pracy lub dodać do Twoich ćwiczeń wzmacniających. Rób wtedy 3 serie po 30 powtórzeń najlepiej 3 razy w tygodniu.

Pompowanie kostki

Wzmacnia i rozciąga mięśnie wzdłuż goleni.

Owiń taśmę wokół stopy. Powoli ruszaj palcami stóp do siebie i od siebie. Ćwiczenie możesz też  wykonywać bez taśmy.

REKLAMA

Ćwiczenia dla rpacowników biura - Unoszenie nogi Unoszenie nogi przy biurku (fot. Mitch Mandell).

Unoszenie nogi

Siedzenie to poddanie się grawitacji. To ćwiczenie wzmocni Twoje nogi i mięśnie korpusu, które pomagają utrzymać prostą sylwetkę.

Oprzyj się przedramionami o stół. Unieś jedną nogę do tyłu (do kąta około 45 stopni), napinając mięśnie pośladków. Powoli wróć do pozycji startowej.

Ćwiczenia dla rpacowników biura - Ściskanie piłki Ściskanie piłki (fot. Mitch Mandell).

Ściskanie piłki

Godziny za biurkiem mogą mieć wpływ na pojawienie się “kolana biegacza”. Ten ruch pomaga w utrzymaniu prawidłowej pracy tego stawu.

Siedząc na krześle, ściśnij kolanami małą piłkę. Nie puszczając jej, wyprostuj jedno kolano i wytrzymaj chwilę w tej pozycji, zanim opuścisz nogę na podłogę.

Ćwiczenia dla rpacowników biura - Skręty tułowia Skręty tułowia (fot. Mitch Mandell).

Skręty tułowia

To ćwiczenie wzmacnia mięśnie wzdłuż kręgosłupa.

Stań i wyprostuj przed sobą ramiona. Skręcaj tułów w lewo i w prawo.

RW 04/2013  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij