[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

9 zaskakujących zalet biegania

Jasne, bieganie jest zdrowe, nic nowego. Czy znasz jednak wszystkie pozytywne strony swojego wieczornego truchtania? Poznaj 9 zaskakujących przykładów na to, jak korzystnie bieganie wpływa na Twoje ciało i ruszaj na trening, bo warto!

fot. lzf 2014/shutterstock.com

1. Chrząstka rośnie!

Nie słuchaj narzekaczy – bieganie nie zniszczy Twoich kolan. Prawdopodobnie jest wręcz przeciwnie: badania naukowców z Australia’s Monach University sugerują, że bieganie może być impulsem do wzrostu chrząstki. To zaś chroni Cię przed zapaleniem stawów.

REKLAMA

2. Wyostrza słuch

Badacze z Bellarmine University odkryli, że kobiety dbające o swoją formę miały o 6 procent lepszy słuch niż ich mniej wysportowane koleżanki. Aktywność fizyczna usprawnia krążenie w uchu, co zapewnia lepszy dopływ substancji odżywczych wspomagających słyszenie.

3. Chroni skórę

Według naukowców z Rutgers University, myszy, które piły wodę z kofeiną, a następnie biegały, miały mniejszą ilość guzków nowotworowych na skórze niż gryzonie, które dostały tylko wodę z kofeiną lub tylko biegały. Kofeina i ćwiczenia to sposób na mniejszą ilość rozwijających się chorych komórek.

4. Zapomnij o migrenie

Odłóż środki przeciwbólowe i idź pobiegać. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Goeteborgu pokazują, że osoby cierpiące na migrenę doświadczały o wiele mniej bólów głowy, gdy biegały 40 minut trzy razy w tygodniu przez trzy miesiące.

5. Regeneruje mięśnie

Masa mięśniowa zmniejsza się z wiekiem – czy aby na pewno? Naukowcy z University of Illinois odkryli, że bieganie aktywuje rodzaj komórek macierzystych, które biorą udział w procesie tworzenia mięśni. Fakt ten może być kluczem do zapobiegania utracie mięśni z wiekiem.

6. Łagodzi stres

Czujesz nerwy przed ważnym spotkaniem biznesowym? Idź pobiegać. Naukowcy z Southern Methodist University twierdzą, że ludzie reagują na stres łagodniej, gdy uprawiają regularnie intensywne ćwiczenia aerobowe.

7. Zapobiega nowotworom

Fińscy badacze poddali badaniom 2560 mężczyzn w średnim wieku przez ponad 17 lat i odkryli, że ci najbardziej aktywni fizycznie byli najmniej narażeni na śmierć z powodu choroby nowotworowej, zwłaszcza przewodu pokarmowego i płuc. Im bardziej intensywne ćwiczenia, tym lepiej.

8. Mocniejszy mózg

Aby sprawdzić, jaki jest wpływ poszczególnych czynników na funkcje umysłowe, naukowcy z University of Illinois testowali na myszach pikantne jedzenie, nowe zabawki i kółka do biegania. To właśnie te ostatnie były jedynym bodźcem, który poprawiał funkcje poznawcze gryzoni.

9. Wzmacnia kości

Wiadomo, że ćwiczenia z ciężarami wzmacniają gęstość kości, co chroni nas przed złamaniami i osteoporozą. Naukowcy z University of Missouri twierdzą zaś, że to aktywności o dużej intensywności (jak bieganie) oferują największe korzyści ochronne.

RW

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij