[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Co daje bieganie? Korzyści płynące z regularnych treningów

Niby powszechnie wiadomo, że bieganie jest dobre dla zdrowia. Ale jak konkretnie wpływa na Twoją kondycję? Niezliczone naukowe badania dowodzą, że bieganie na dziesiątki sposobów może poprawić, a nawet uratować życie. Oto wybrane argumenty, które wzmocnią Twoją motywację.

Dlaczego warto biegać? Każdy krok na biegowej ścieżce wyszczupla - ale to niejedyny powód, dla którego warto biegać (fot. Matt Murphy).

Bieganie zwalcza skutki stresu

Naukowcy ze Szwecji ustalili, że dobrze wytrenowane mięśnie skuteczniej pozbywają się produkowanych pod wpływem stresu toksycznych dla organizmu substancji. Chroni Twoje kolana Bieganie wzmacnia ścięgna i zmniejsza ich degenerację związaną z nieuchronnym starzeniem się – wynika z badań opisanych w magazynie „Age”.

Bieganie wzmacnia serce

Uczeni z USA policzyli, że jeśli biegasz choć 5-10 minut dziennie, ryzyko Twojej śmierci z powodu chorób krążenia jest o 45% mniejsze niż wtedy, gdybyś w ogóle nie biegał. Podkręca odporność Ponad 60% biegaczy twierdzi, że rzadziej łapią przeziębienia, od kiedy uprawiają sport – informuje American College of Sports Medicine.

Czytaj też: Jakie efekty daje bieganie? Wpływ treningu na organizm

Regularny trening oszukuje śmierć

Badania przeprowadzone w Danii dowodzą, że dzięki bieganiu oczekiwana dalsza długość życia mężczyzn wzrasta o 6,2 roku, a kobiet o 5,6 roku.

Sport daje kopa mózgowi

Już cztery tygodnie ćwiczeń wyraźnie usprawniają pracę szarych komórek – ustalili badacze z Dartmouth Medical School w USA. Łagodzi zapalenia stawów Z badań przeprowadzonych na American College of Rheumatology wynika, że ćwiczenia zmniejszają liczbę stanów zapalnych bioder i kolan.

Bieganie stopuje Alzheimera

Brak aktywności uważa się za najważniejszy czynnik ryzyka rozwoju choroby Alzheimera u mieszkańców Wielkiej Brytanii – ogłosili naukowcy na łamach pisma „The Lancet”.

Więcej motywatorów znajdziesz tu: Dlaczego warto biegać? 35 powodów, by trenować

REKLAMA

REKLAMA

Bieganie chroni przed cukrzycą

Trening sprinterski zmniejsza ryzyko insulinooporności i zachorowania na cukrzycę typu 2 – donoszą uczeni z Heriot-Watt University w Edynburgu.

Trening wyostrza zmysły

Badania prowadzone na University of Illinois wykazały, że 30 minut biegania poprawia czas reakcji i zdolność logicznego myślenia.

Bieganie = szybkie spalanie tłuszczu

45-minutowy trening sprawia, że Twój metabolizm pracuje na zwiększonych obrotach przez kolejne 14 godzin – informuje Human Performance Laboratory w Karolinie Płn.

Sport uwalnia od nałogów

Regularne bieganie może zmniejszać głód nikotynowy – taką dobrą wiadomość ma dla palaczy amerykański Brown University.

Wysiłek poprawia nastrój

Chorzy na depresję, którzy uprawiają sport, są mniej zagrożeni nawrotami choroby niż ci, którzy polegają tylko na lekach – głosi „Journal of Psychosomatic Medicine”.

Zobacz, dlaczego jeszcze warto biegać: Co daje bieganie? 45 powodów, dla których warto biegać

Bieganie wzmacnia stawy

Badania uczonych ze Stanford University dowodzą, że ludzie, którzy biegają 5 razy w tygodniu, mają zdecydowanie mniej problemów ze stawami w codziennym życiu.

Sport uwalnia od nadwagi

Magazyn „Obesity” informuje, że ludzie, którzy utrzymują właściwą masę ciała, średnio ćwiczą o 15 minut dłużej każdego dnia niż ci, którzy mają problemy z nadwagą.

Bieganie zmniejsza ryzyko udaru

Z badań opublikowanych w piśmie „Neurology” wynika, że po sześciu latach treningów ryzyko tzw. małego udaru mózgu spada prawie o połowę.

RW 01-02/2018

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij