[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Food truck, w którym zapłacisz bieganiem

Dzień dobry, poproszę cheeseburgera. - Z ketchupem? - Tak, ile płacę? - 4 700 metrów biegiem. To nie żart. To przykład świetnej kampanii przeciwko otyłości. W roli głównej The Moving Food Truck - ciężarówka z jedzeniem, która dopinguje podczas treningu, a potem wynagradza pysznym jedzeniem.

The Moving Food Truck The Moving Food Truck w akcji/fot. screen YouTube

W maju 2016 roku na portugalskie ulice wyruszył pewien food truck. Ot, nic dziwnego, ponieważ taka forma serwowania jedzenia już od kilku lat zyskuje na popularności. Jednak ten food truck to nie był zwykły food truck. A to dlatego że nie można w nim było uregulować rachunku gotówką ani kartą. Jedyną akceptowalną formę płatności stanowiły przebiegnięte lub przespacerowane kilometry. Płatność z góry oczywiście.

I takim sposobem, aby uraczyć się na przykład pysznym cheeseburgerem, należało przejść 5,4 km lub przebiec 4,2 km. Mało tego, jeśli ktoś chciał do swojej zdobyczy dorzucić ketchup, do wyznaczonego dystansu musiał doliczyć kolejne 500 metrów.

REKLAMA

The Moving Food Truck to dzieło portugalskiego stowarzyszenia Associação de Doentes Obesos e Ex-obesos (Adexo), którego celem jest przeciwdziałanie otyłości oraz agencji kreatywnej Foote, Cone & Belding (FCB). Dwie organizacje połączyły siły, aby uświadamiać Portugalczyków, że sposoby na spalenie kalorii są proste i należy pamiętać o codziennej dawce ruchu, która pomoże nam zachować zdrowie. Zwłaszcza jeśli pożywienie, takie jak burgery i pizza występują w naszej diecie częściej, niż powinny. Agencja FCB nakręciła film, którego bohaterami są: wyjątkowy food truck oraz jego klienci.

Oficjalny spot kampanii

Zastępca dyrektora kreatywnego agencji FCB powiedział, że w ramach projektu chcieli zwrócić uwagę na pewien problem. Powstaje coraz więcej barów na kółkach, więc coraz więcej ludzi przestaje się ruszać, choćby po to, aby zdobyć pożywienie, ponieważ to ono przyjeżdża do nich. Odsetek otyłych ludzi stale wzrasta i głównym celem było wywołanie dyskusji na ten temat.

Niektórzy klienci The Moving Food Truck nie podjęli wyzwania, jednak przez cały dzień udało się sprzedać 20 cheeseburgerów (równowartość 110 km), 32 kawałki pizzy (211 km) i 50 kubków gazowanych napojów (85 km), czyli w sumie 406 km. To odpowiada ponad 22 tysiącom kalorii spalonym przez uczestników.

Portugalski Minister Zdrowia poprosił o zgodę na użycie filmu jako materiału edukacyjnego w szkołach. Agencja FCB zaś rozważa ustawienie food trucka na stałe nad rzeką Tag - najdłuższą na Półwyspie Iberyjskim. Nas ten pomysł zachwycił i zastanawiamy się, czy takim samym sukcesem realizacyjnym zakończyłby się w Polsce.

RW

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij