REKLAMA

Jak pokonać bóle piszczeli, stosując kinesiology taping

Przykleił się do Ciebie ból piszczeli? Przyklej na nie plastry i zregeneruj je szybciej. Zobacz, jak działa metoda kinesiology tapingu i wykorzystaj naszą prostą instrukcję w 5 krokach do otejpowania tej części nogi.

Jak pokonać bóle piszczeli metodą kinesiology tapingu Mitch Mandel
Kinesiology taping na shin slints (fot. Mitch Mandel)

Jak powszechnie wiadomo, bóle piszczeli, znane również jako shin splints, są do bani. Nie każdy biegacz jednak wie, że dzięki kinesiology tapingowi, czyli inaczej mówiąc plastrowaniu, mogą być do bani trochę mniej.

Badania opublikowane w czasopiśmie „The Journal of Sports Medicine and Physical Fitness” wykazały, że osoby otejpowane przez zaledwie tydzień doświadczały mniej bólu niż badani noszący wkładki ortopedyczne. To dobra wiadomość, zwłaszcza że idąca z nią w parze zła wiadomość jest taka, iż wg badań shin splints stanowią aż 13% biegowych kontuzji.

I wcale nie jest tak, że taping przynosi tylko chwilową ulgę od objawów, a nie pomaga pozbyć się przyczyny. Bóle piszczeli dopadają nas, kiedy przeciążone są mięśnie położone z przodu podudzia, powodując stan zapalny w tej okolicy. Plastrowanie unosi powierzchowne tkanki, co usprawnia procesy naprawcze i stymuluje zakończenia nerwowe, regulując napięcie mięśniowe.

Zobacz także: Cios poniżej kolana: leczenie kontuzji łydek i piszczeli

Dzięki temu, że taśma jest elastyczna, nie zaburza naturalnych wzorców ruchowych, pozwalając nadal realizować treningi, a nawet startować. Jedynym ograniczeniem jest fakt, że bóle piszczeli pojawiają się, kiedy trenujemy za mocno lub za dużo, nie będąc do tego przygotowanymi. Dlatego plastrowanie (przykład aplikacji znajdziesz poniżej) warto połączyć z obcięciem kilometrażu przynajmniej o połowę na kolejne 2 tygodnie.

Kiedy objawy ustąpią, możesz każdego tygodnia zwiększać kilometraż o 10%. Jeżeli ból nie daje za wygraną, zgłoś się do lekarza, żeby wykluczyć złamanie zmęczeniowe. Pacjenci ze shin splints zwykle dobrze reagują na odpoczynek, więc jeśli relaks nie pomoże, trzeba dalej szukać źródła problemu.

Zobacz, jak prawidłowo otejpować przednią część podudzia. Możesz zostawić plastry na ciele na około 7 dni, jeżeli wcześniej się nie odkleją. Jeśli nie rozciągniesz końców plastra, zapobiegniesz ich przedwczesnemu odklejeniu. 

REKLAMA

REKLAMA

Jak pokonać bóle piszczeli metodą kinesiology tapingu Mitch Mandel
Kinesiology taping na shin slints (fot. Mitch Mandel)

1. Odmierz

Usiądź na ziemi z nogą wyprostowaną przed sobą i stopą zgiętą grzbietowo; palce podciągnięte lekko ku górze. Koniec taśmy trzymaj na środku grzbietu stopy (ok. 5 cm poniżej czubka palucha) i rozwiń ją aż do kolana (jego dolnej, zewnętrznej części). Obetnij ją w tym miejscu.

REKLAMA

Jak pokonać bóle piszczeli metodą kinesiology tapingu Mitch Mandel
Kinesiology taping na shin slints (fot. Mitch Mandel)

2. Przyklej

Odklej na końcu kilka centymetrów folii zabezpieczającej i przyklej plaster do skóry, bez rozciągania go, tuż pod kolanem, od zewnętrznej strony podudzia.

REKLAMA

REKLAMA

Jak pokonać bóle piszczeli metodą kinesiology tapingu Mitch Mandel
Kinesiology taping na shin slints (fot. Mitch Mandel)

3. Rozciągnij

Odklej resztę folii zabezpieczającej, naciągnij plaster i przyklej końcówkę bez naciągania u podstawy palucha (palce stopy wciąż uniesione).

REKLAMA

Jak pokonać bóle piszczeli metodą kinesiology tapingu Mitch Mandel
Kinesiology taping na shin slints (fot. Mitch Mandel)

4. Przyciśnij

Opuść palce i całą stopę, lekko przyciskając plaster do ciała, by przylegał płasko do piszczeli. Przyklej go dokładnie do skóry na całej długości.

REKLAMA

REKLAMA

Jak pokonać bóle piszczeli metodą kinesiology tapingu Mitch Mandel
Kinesiology taping na shin slints (fot. Mitch Mandel)

5. Wzmocnij

Dotnij dodatkowe kawałki plastra (nieco dłuższe niż szerokość podudzia) i przyklej je w poprzek nogi, rozciągając nad bolesnymi punktami.

Kup taśmy do kinesiology tapingu w najlepszej cenie

RW 07-08/2019

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA