W październiku 1982 roku Lars Backsell siedział w pociągu ze Sztokholmu do Göteborga. 28-latek, który pracował w dziale medycznym firmy Coloplast, był biegaczem i często miał problem z pęcherzami. „Próbowałem niemal wszystkiego z plastrami – wspomina. – Ale nawet najstaranniejsze przygotowania to było za mało”.
Coloplast rozszerzył działalność z produktów do chirurgii brzusznej i środków higienicznych o materiały opatrunkowe. Comfeel był hydrokoloidem – nowo wynalezioną substancją, która mogła wchłaniać płyn, nie tracąc elastyczności i przyczepności. Backsell eksperymentował z nakładaniem Comfeelu na swoje pięty podczas biegu i zauważył, że ograniczyło to powstawanie pęcherzy. Teraz, w pociągu, siedział obok medyka pracującego dla szwedzkiej armii. Panowie dyskutowali o problemach, jakich wojsko doświadcza w związku z pęcherzami.
„Zaryzykowałem, proponując testowanie mojego pomysłu na żołnierzach” – wspomina Backsell. Uzyskał na to zgodę. Dwa tygodnie później w Göteborgu Backsell z pielęgniarką nakładali Comfeel otoczony plastrem samoprzylepnym na pięty 25 żołnierzy. Grupa kontrolna miała zwykłe plastry z opatrunkiem, a u trzeciej grupy nie zastosowano żadnej ochrony. Backsell ustawił punkt medyczny w lesie, na trasie żołnierskiej marszruty. „Nigdy nie widziałem tylu brzydkich stóp ani nie wąchałem takiego smrodu” – wspomina.
U żołnierzy bez uprzedniego zabezpieczenia stosowano Comfeel na pozostałą część marszu. Backsell mówi, że rezultaty przerosły wszelkie oczekiwania. Wszyscy, którzy próbowali Comfeelu (prewencyjnie albo na rozwijające się pęcherze), mogli kontynuować marsz bez problemów.
Backsell schował zużyte „bandaże” do pudełka po butach. Zadzwonił do Folmera Halskova, szefa Coloplast w Danii, by przedstawić swój pomysł na produkt. Tydzień później wszedł do jego gabinetu z pudełkiem zużytych plastrów...