[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Trening mięśnia gruszkowatego – metoda na bóle pośladków

Mięsień gruszkowaty schowany jest za mięśniami pośladkowymi. Jego zadaniem jest odwracanie, obracanie i odwodzenie uda. Kiedy jest za bardzo napięty, może uciskać nerw kulszowy – największy nerw ludzkiego ciała – „obsługujący” stopę, goleń i tył uda.

Trening mięśnia gruszkowatego – metoda na bóle pośladków fot. Charlie Layton, Victor Sailer

Jeśli jest uciskany, ból promieniuje od pośladków aż do tyłu uda w dół i w górę, do kręgosłupa. Dlatego właśnie często jego ucisk przez mięsień, zwany zespołem mięśnia gruszkowatego, jest mylnie diagnozowany jako dyskopatia lub inne kłopoty z kręgosłupem.

Bywa, że u biegaczy ból nie występuje podczas biegu, ale pojawia się, gdy próbują oni usiąść, wejść po schodach lub podczas przysiadów. Znasz te objawy? Nie martw się – oto program rozciągający i wzmacniający mięśnie, który rozwiąże ten problem.

REKLAMA

Rozciąganie

To ćwiczenie rozluźnia mięsień gruszkowaty, odblokowując zewnętrzne rotatory stawu biodrowego. Kiedy te mięśnie się rozluźnią, poprawia się krążenie krwi, przywracając elastyczność całego stawu i zmniejszając ucisk na nerw kulszowy.

1. Stań w rozkroku, stopy na szerokość ramion, palce skierowane do przodu.

2. Nie odrywając pięty od ziemi, skręć stopę do wewnątrz i wróć do pozycji wyjściowej.

3. Powtórz to ćwiczenie dziesięć razy – najpierw prawą, potem lewą nogą.

 

 

Wzmacnianie

Nierównowaga mięśniowa może przyczynić się do powstania zespołu mięśnia gruszkowatego. Przesiadywanie całymi dniami w fotelach przed komputerem i telewizorem (wieczorem) może sprawić, że zginacze stawu biodrowego są za silne, a mięśnie pośladkowe za słabe. Wzmacniając te ostatnie, zmniejszysz napięcie mięśnia gruszkowatego.

1. Załóż taśmę z ciężarkami na prawe udo i ugnij nogę w kolanie pod kątem prostym.

2. Nie odrywając prawego biodra i ramienia od podłoża, unieś prawą nogę i przenieś kolano poza lewą stronę tułowia.

3. Wytrzymaj sekundę i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz to ćwiczenie 10 razy. 

RW 04/2009

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij