[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Trening mięśnia gruszkowatego – metoda na bóle pośladków

Mięsień gruszkowaty schowany jest za mięśniami pośladkowymi. Jego zadaniem jest odwracanie, obracanie i odwodzenie uda. Kiedy jest za bardzo napięty, może uciskać nerw kulszowy – największy nerw ludzkiego ciała – „obsługujący” stopę, goleń i tył uda.

Trening mięśnia gruszkowatego – metoda na bóle pośladków fot. Charlie Layton, Victor Sailer

Jeśli jest uciskany, ból promieniuje od pośladków aż do tyłu uda w dół i w górę, do kręgosłupa. Dlatego właśnie często jego ucisk przez mięsień, zwany zespołem mięśnia gruszkowatego, jest mylnie diagnozowany jako dyskopatia lub inne kłopoty z kręgosłupem.

Bywa, że u biegaczy ból nie występuje podczas biegu, ale pojawia się, gdy próbują oni usiąść, wejść po schodach lub podczas przysiadów. Znasz te objawy? Nie martw się – oto program rozciągający i wzmacniający mięśnie, który rozwiąże ten problem.

Rozciąganie

To ćwiczenie rozluźnia mięsień gruszkowaty, odblokowując zewnętrzne rotatory stawu biodrowego. Kiedy te mięśnie się rozluźnią, poprawia się krążenie krwi, przywracając elastyczność całego stawu i zmniejszając ucisk na nerw kulszowy.

1. Stań w rozkroku, stopy na szerokość ramion, palce skierowane do przodu.

2. Nie odrywając pięty od ziemi, skręć stopę do wewnątrz i wróć do pozycji wyjściowej.

3. Powtórz to ćwiczenie dziesięć razy – najpierw prawą, potem lewą nogą.

 

 

Wzmacnianie

Nierównowaga mięśniowa może przyczynić się do powstania zespołu mięśnia gruszkowatego. Przesiadywanie całymi dniami w fotelach przed komputerem i telewizorem (wieczorem) może sprawić, że zginacze stawu biodrowego są za silne, a mięśnie pośladkowe za słabe. Wzmacniając te ostatnie, zmniejszysz napięcie mięśnia gruszkowatego.

1. Załóż taśmę z ciężarkami na prawe udo i ugnij nogę w kolanie pod kątem prostym.

2. Nie odrywając prawego biodra i ramienia od podłoża, unieś prawą nogę i przenieś kolano poza lewą stronę tułowia.

3. Wytrzymaj sekundę i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz to ćwiczenie 10 razy. 

RW 04/2009

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij